reklama

Nohami pevne na argentínskej pôde

Najprv to bol zaujímavý spolusediaci, na Španiela málo zhovorčivý mládenec s asi štyridsiatimi náramkami na pravej ruke, potom večera nad Atlantikom a nadránom sme za búrlivého potlesku po dvanástich hodinách letu pristáli v hlavnom meste Argentíny. Do sveta som sa vybrala v čiapke a v rukaviciach ako typický obyvateľ uzimenej Strednej Európy a druhý koniec sveta ma napriek tomu privítal hneď zrána teplotou blížiacou sa k tridsiatim stupňom Celzia. Ale klamala by som, ak poviem, že ma to prekvapilo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Najprv to bol zaujímavý spolusediaci, na Španiela málo zhovorčivý mládenec s asi štyridsiatimi náramkami na pravej ruke, potom večera nad Atlantikom a nadránom sme za búrlivého potlesku po dvanástich hodinách letu pristáli v hlavnom meste Argentíny. Do sveta som sa vybrala v čiapke a v rukaviciach ako typický obyvateľ uzimenej Strednej Európy a druhý koniec sveta ma napriek tomu privítal hneď zrána teplotou blížiacou sa k tridsiatim stupňom Celzia. Ale klamala by som, ak poviem, že ma to prekvapilo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Prekvapili ma iné veci.

Kto si Argentínu predstavuje ako krajinu, v ktorej všetci chodia vo futbalových dresoch s „hrnčekom" maté pod pazuchou a na želanie vám zatancujú tango, veľmi sa nemýli.

Čaj maté je tradičnou výbavou správnej argentínskej domácnosti a každý druhý Argentínčan má prvú zásuvku pracovného stola zapratanú práve miskami so sušenými listami maté a na stole má termosku s vodou, v supermarketoch existujú samostatné „maté oddelenia", kúpite tam všetko dôležité - termosku na teplú vodu, uzavieraciu misku na čaj, špeciálne šálky, slamky s filtrom, čistiace špirály na zanesené slamky, podšálky pod horúci hrnček... skrátka všetko čo ozajstný „pijan" maté potrebuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Maté by si zaslúžilo extra kapitolu, rovnako ako ju má v živote Argentíny, ja spomeniem len to, čo mňa na existencii maté upútalo najviac. Myšlienka, že sa s ním treba podeliť, maté by sa malo piť vždy v spoločnosti, milý zvyk, ktorý prirodzene prehlbuje sympatickú družnosť Argentínčanov. A ďalšia dôležitá vec, maté nikdy nemiešať.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ak uvidíte na ulici hlúčik mladých ľudi, zaručene pijú maté, v kruhu kamarátov často koluje jedno maté a rúk, ktoré si ho podávajú je stále viac. Nemá to chybu, len nezabudnúť a nemiešať.

Ako je to v Argentíne s tangom? Netancujú ho síce všetci a kedykoľvek, ale stačí koncertík v centre mesta a miesto pod pódiom je hneď obsadené.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Futbal. Ďalšia záležitosť nerozlučne spätá s Argentínou. Ide určite najobľúbenejší šport široko-ďaleko a Maradona spolu s Evitou a Che Guevarom tak dopĺňa trojicu asi najslávnejších Argentínčanov. A nie je deň, bez toho aby som nestretla človeka v bielo-modrom drese.

A konečne sa dostávam k tomu, čo ma v Argentíne prekvapilo.

... že Rio de Plata (rieka zlata) má skutočne nažltlú farbu, povedzme dozlata

Obrázok blogu

... že mince si treba strážiť ako oko v hlave, je ich málo a automaty na lístky v autobusoch sú len na drobné. Nikto tu nerieši, ak mu v supermarkete nevydajú, lebo sa im práve minuli mince. Nik sa nerozčuluje, keď musí stáť v rade na pokladňu a čakať, kým do nej donesú drobné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

... že toaletný papier treba hádzať do koša

... že mnohé moje argentínske rovesníčky majú deti, ktoré už vedia písať a čítať

... že na univerzite zvoní zvonček

... že koláče volajú faktúra

Obrázok blogu

Je príjemné byť v krajine, ktorá ponúka každý deň aspoň jedno milé prekvapenie.

Katarina Strihova

Katarina Strihova

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ľúbi želatinové zákusky, blšie trhy, španielske a portugalské slovíčka, chodenie naboso, náhody, malého kučeravého Alberta a veľkého ešte kučeravejšieho Davida. Prežila niekoľko liet a zím v Argentíne, v Španielsku v Portugalsku a v každom z týchto miest zostal kúsok jej srdca. Zoznam autorových rubrík:  Poulicna Barcelonamoji a mojiOd Granady po SevilluPacilo by sa miCesta spaťso mnou po GreckuErasmus v GranadeSprávy spod ÁndSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu